piatok 15. novembra 2013

Ozdoba na okná

Vonku škaredo, deti čerstvo po chorobe a skôr choré ako zdravé, tak som rozmýšľala čím užitočným ich zabavím. Nemyslim si, že sú moje deti odlišné od ostatných v tom, že ich takmer akákoľvek činnosť zaujme intenzívne a na chvíľu. Potom sa akákoľvek zábava obráti proti vám. Občas sa pristihnem ako na nich zúfalo vyfľusnem otázku, ktorej význam nemôžu chápať: "Deti, a vy prečo z každej zábavy urobíte peklo?" Ale tak to je a nebolo to inak ani teraz.

Vyrábali sme takú ozdobnú reťaz na okno. Na niť sa nalepia papiere rôznych tvarov a farieb. My sme lepili krúžky dvoch veľkostí, ktoré sme si na farebný papier obkreslili podľa viečok od zaváraninových pohárov. Potom sme ich na niť (Sofia vybrala červenú, namiesto pôvodnej bielej, ale nakoniec je to asi lepšie) lepili štvorčekmi lepiacej pásky.

Jojo obkreslil jeden kruh a potom za intenzívneho pišťania farbičky pod silným tlakom jeho malej ručičky počarbal celý papier. Len tak. Nakoniec začal búchať farbičkou o stôl.

Sofia vydržala pomáhať pri tvorbe až jeden a pol reťaze. Potom mi začala robiť na priek. Veď to je väčšia zábava, no nie? Ťahala mi niť, keď som na ňu lepila. Keď som poprosila ju, aby skúsila ešte lepiť štvorčeky pásky na papier cez niť, tak dávala pásku naschvál naopak, tak aby sa jej lepila na prsty a nie na papier. Musela som robiť také to prekvapené "Óóó, čo sa to stalo? Páska sa nám pokazila?" Ale mala som chuť povedať a urobiť niečo iné. Keď ich to už nebavilo vôbec a na stole bol bordel a ešte aj nožnice, chcela som to už dorobiť a mať z krku, aby som mohla veci odpratať a vymyslieť zase nejakú inú zábavu.

Nakoniec to vyzeralo tak, že to okno chcem mať silou mocou ozdobené ja a že tak malé deti nútim do práce vo svoj prospech. Kuua, keby som si chcela ozdobiť okno, urobím to keď spia, aby som si mohla vybrať niť farby a dĺžky akej ja chcem, aby boli tvary presnejšie a možno aj trochu zložitejšie, vybrala by som jemnejšie farby, ktoré ladia k interiéru a papier by nebol počarbaný od nepresného obkreslovania. Ale nevadí, zvykla som si, že všetky naše spoločné činnosti končia takto okrem tých, ktoré mňa vôbec nebavia. Tie sú nekonečné a deti pri nich vydržia veľmi dlho a mňa pri nich držia ako rukojemníka. Keď ich ľúbim, tak čo už ;)

Tu je náš fotopostup.

Čo potrebujeme?
hárky rôznofarebného papiera
niť
nožnice
niečo čo poslúži ako šablóna na obkreslenie tvarov (my sme použili zaváraninové vrchnáky)
kávu, aby ste si odpili vždy, keď je treba počíťať do 10 - možno až 20 ;)
Hrnček s k nemu jednu veselú príhodu nájdet aj tu a tu :)


1. Obkreslili sme si krúžky rôznych veľkostí podľa zaváraninových viečok.



2. Kruhy sme šup-šup povystrihovali v štýle "kade ho hnali, tade utekal".



3. Na obyčajnú niť sme lepili kruhy štvorcami lepiacej pásky (tie sme si vopred nastrihali).


Takto príjemne vyzerá výsledok (okno som kvôli tejto fotke neumývala, tak prosím nehodnoťte jeho čistotu, ale to krásne umelecké dielko, čo sme v trojici vytvorili ;) )

Dúfam, že ste tu našli aj užitočné informácie. Prajem pekný den :)






2 komentáre:

Môžete dať like :)