pondelok 11. novembra 2013

Koláč s makovou plnkou a jablkami

V nedeľu piekla celá rodina. V časopise DOBRÉ JEDLO (November/2013) sme našli recept, ktorý zaujal môjho muža. Detičky mi pomáhali, vážiť jednotlivé ingrediencie, sypať ich do misy a miešať. Občas sa hádali, kto je teraz na rade, ale inak to prebiehalo bez väčších problémov. Najväčší boj medzi nimi bol o to, kto rozbije vajce ;)
Koláč bol hotový raz dva, ale len vďaka tomu, že náš ocinko vie neskutočne rýchlo a šikovne nastrúhať jabĺčka a nakrájať ich na jemné rovnomerné mesiačiky. Sotva som mrkla a pol kila jabĺčok bolo nachystaných.




Pečieme v okrúhlej forme s priemerom 30cm.
Príprava: 60 min.

Potrebujeme:
- 300 g polohrubej múky + na posypanie dosky
- 100 g mletých orechov
- 80 g práškového cukru
- 180 g studeného masla
- 1 vajce + 1 vajce na potretie
- práškový cukor na posypanie
- soľ
NA MAKOVÚ PLNKU:
- 200 g mletého maku
- 150 ml smotany na varenie (10 až 12%) (ja som použila normálnu 33%-nú smotanu na šľahanie)
- 80 g kryštálového cukru
- 2 lyžičky postrúhanej citrónovej kôry
NA JABLKOVÚ PLNKU:
- 500 g očistených jabĺk
- 30 g kryštálového cukru
- 2 lyžice citrónovej šťavy
- 2 lyžičky škoricového cukru


POSTUP:
1. cesto:
Preosiatu múku zmiešame s mletými orechmi, cukrom a so štipkou soli. Pridáme pokrájané studené maslo, vajce a vypracujeme cesto. Vložíme do mikroténového vrecka a dáme do chladu na hodinu odpočinúť.

2. maková plnka:
K pomletému maku pridáme smotanu, cukor, nastrúhanú citrónovú kôru a prevaríme. Ja som použila 33%-nú šľahačku a neprevárala som (bolo to aj tak super).

3. jablková plnka:
Očistené jablká pokrájame na mesiačiky, pridáme cukor, citrónovú šťavu, škoricový cukor a premiešame.

4. Rúru vyhrejeme  na 175°C (ja som piekla v teplovzdušnej). Vychladené cesto rozdelíme na polovicu. Jednu polovicu rozvaľkáme na pomúčenej doske a vyložíme ním dno a boky formy. Na cesto rozotrieme makovú plnku, rozložíme ochutené jablká, ktoré zakryjeme zvyšným rozvaľkaným cestom. Cesto potrieme rozšľahaným vajcom, popicháme vidličkou a vložíme do vyhriatej rúry. Pečieme asi 30 minút. Koláč pred podávaním posypeme práškovým cukrom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Môžete dať like :)