streda 22. januára 2014

Zdravý obed - špaldové palacinky, miso polievka

Už 4 dni sa stravujeme s prihliadnutím na Sofinkin zdravotný stav. Keďže hnačkuje, tak nejeme nič, čo ani ona nemôže, aby ju to netrápilo. Dnes sme si konečne dopriali normálnejšie jedlo. Chcela by som do nášho jedálnička postupne zaradiť viac podobnej stravy. Nezdá sa to, ale predsalen to čo do seba dáme, to nás formuje. Týka sa to aj myšlienok a vedomostí, ktoré sa k nám dostanú a usídlia sa v našej mysli a takisto sa to týka stravovania. Problém je vybrať si z toho velikánskeho množstva "zaručene najzdravšieho stravovania". Preto idem na to aj trochu intuitívne. Takže teraz sledujeme a sledujeme a opatrne skúšame ;)

Šokovalo ma, že obe deti dnes "vyčistili" oba taniere. Polievka bola zeleninová - na opraženej cibuľke povarená brokolica, karfiol, mrkva a petržlen. Dochutená himalájskou soľou (nerafinovaná, nejódovaná), riasou wakame (obsahuje prirodzený jód) a miso pastou (shiro miso). Namiesto slížikov ovsené vločky, ktoré som pridala do polievky, keď som ju horúcu naložila na taniere a kým ju detičky mohli jesť, príjemne zmäkli.

Ako druhý chod boli špaldové celozrnné palacinky, ktoré som naplnila podusenými jabĺčkami so škoricou.

Recept na palacinky som našla niekde na internete, tu ho aj pre svoju potrebu prepíšem, nech ho v budúcnosti bez problémov nájdem.

ŠPALDOVÉ PALACINKY:

Potrebujeme:
- 180 - 190g celozrnnej špaldovej múky
- 3 dcl mlieka
- 2 dcl vody
- 1 dcl oleja (aj ten sa zamieša do cesta)
- 2 vajcia
- pomarančová kôra (alebo citrónova)
- vanilkový cukor
- štipka soli

Postup:
Všetko vymiešať na relatívne tekuté cesto. Oproti klasickému palacinkovému cestu toto vyzerá byť riedke, ale akonáhle ho vylejete na panvicu, začína tuhnúť. Olej stačí rozotrieť iba pod prvú palacinku (tá sa možno aj potrhá).

Jablková plnka:
Ošúpané jablká, zbavené jaderníka, nakrájame na malé kocky a dáme ich do hrnca. Podlejeme vodou asi do výšky 1 cm a necháme dusiť. Keď zmäknú, zasypeme škoricou a odstavíme.

Palacinky sme naplnili plnkou a kvôli spomínaným zažívacím problémom (ktoré sú už, dúfam, na ústupe) sme ich už rovno takéto konzumovali.

Nemôžem povedať, že by som si na týchto palacinkách pochutnala, ale keď som videla ako chutia deťom, tak som ich s radosťou zjedla. Som zvyknutá na palacinky výrazne sladkej chute, s kopcom šľahačky a nutelou.
Myslím, že budem ale radšej jesť tieto špaldové, lebo viem, že robím aj niečo dobré pre svoje zdravie. Celozrnná špaldová múka tráviaci systém nezaťažuje, trochu ho "pomasíruje" ;)

Dobrú chuť! :)

PS: fotku som nestihla urobiť. Nestihla som sa ani čudovať ako rýchlo palacinky v deťoch zmizli s výkrikom: "Ešte!". Tretiu som im sľúbila, keď sa vyspia a oni dokonca aj dobrovoľne po obede ľahli do postielok ;))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Môžete dať like :)